Günümüzde e-ticaret siteleri büyük bir ivme kazanarak hızla büyümeye devam ediyor. Birçok kişi fiziksel olarak mağazalardan alışveriş yapmak yerine web siteleri üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor.
Özellikle, dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını döneminde hemen herkes alışverişlerini e-ticaret siteleri aracılığıyla yaptı. Durum böyle olunca e-ticaret hayatımızda vazgeçilmez bir yer almaya başladı. İstatistiklere göre Covid-19 salgınından sonra e-ticaret düzenli ve hızlı bir şekilde büyümeye devam etti. 2020 yılına ait verilere göre; küresel e-ticaret yüzde 23 arttı. Türkiye’de ise 2019 yılında e-ticaret ile ilgilenenlerin sayısı 68 bin civarındayken 2020 yılında bu sayı bir hayli katlanarak 256 bini aştı.
E-ticarete büyük bir pazar halini alınca ticaret yapan birçok kişi de e-ticareti merakla incelemeye başladı. Biz de sizler için bu yazımızda 10 Adımda E-Ticaret Sitesi Kurmak ile ilgili tüm detayları araştırdık.
Neden Bir E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmalısınız?
- Herhangi bir iş ile ilgilenen her firma için hedef kitleye ürün ulaştırmak temel yapı taşıdır. İçinde bulunduğumuz dijital çağda bu ürünleri hedef kitleye ulaştırmak için e-ticaret de büyük önem taşıyor. 2021 yılının son verilerine göre her 100 kişiden 40’ı e-ticaret üzerinden alışveriş yapıyor.
- E-ticaret sayesinde yalnız yerel bir marka olmazsınız. Dünya çapında birden fazla ülkede çok sayıda müşteri de kazanabilirsiniz.
- E-ticaret web sitesi oluşturarak birden fazla ürünü tek bir yerde pazarlama şansına sahip olursunuz. Herhangi bir kısıtlamaya maruz kalmazsınız.
- E-ticaret web sitesi ile birbirinden çok farklı hedef kitlelere hitap edebilirsiniz. Bir yandan ev hanımlarına uygun bir ürün satışı yaparken diğer yandan bir öğrenciye uygun bir ürünü de kolaylıkla pazarlayabilirsiniz.
- E-ticaret web sitesi ile sosyal alanda da varlığınızı göstermiş olursunuz ve bilinirliğinizi kolay bir şekilde artırabilirsiniz.
E-Ticaret Satış İstatistikleri
E-ticaret küresel ve yerel çapta hızla büyümeye devam ediyor. Bu büyümenin de en somut örneklerini çeşitli kurumların istatistikleri ile görebiliyoruz.
- Özellikle sokağa çıkma kısıtlamaları ile hemen herkes online alışveriş yapmaya başladı. Türkiye özelinde bakacak olursak 2020 yılında e-ticaret hacmi 2019 yılında oranla yüzde 66’lık rekor sayılabilecek bir yükseliş gösterdi. 136 milyar TL olan e-ticaret hacmi tam 226 milyar 200 milyon TL’ye yükseldi.
- Dünyaca ünlü bir e-ticaret platformu olan Bigcommerce‘in en yeni istatistiklerine göre ise; 2019 yılında yüzde 14,1 civarında olan küresel e-ticaret satışları, 2023 yılının başlarında yüzde 22 civarında olacak ve hızla yükselecek.
- Şu anda alışveriş yapmak isteyenlerin yüzde 43’ü alışveriş yapmadan önce e-ticaret web sitelerine bakarak fikir alıyor.
- Küresel olarak bakıldığında; 2020 yılının ilk çeyreğinde yapılan alışverişlerin yüzde 11,5’lik kısmı e-ticaret ile yapılmış. Yalnızca bu istatistik bile Covid-19 salgını sonrası e-ticarete olan ilginin arttığının bir göstergesi oluyor. Hızla ivme kazanan e-ticaret küresel alanda büyük bir ilgi ile karşılanıyor.
- Dünya genelinde e-ticaret hacmi 2017 yılında 279 Milyar Dolar olarak biliniyordu. Bu 2018 yılında 309 Milyar Dolara, 2019 yılında 343 Milyar Dolara, 2020 yılında 374 Milyar Dolara, 2021 yılında ise 407 Milyar Dolara yükseldi. Tahminlere göre bu oranlar artmaya devam edecek ve 2024 yılında e-ticaret hacmi 476 Milyar dolara yükselecek